Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ
Kadlecová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a jeho funkčním zapojením do struktury české didaktické teorie i praxe. Poukazuje na projektové vyučování jako na inovativní proces, jenž je kvalitativně schopen zaštítit kladené požadavky RVP a jehož realizace napomáhá k rozvoji vzdělávacích cílů a klíčových kompetencí. Diplomová práce obsahuje, jak teoretická východiska, která jsou vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů s cílem shrnout současný stav poznání dané problematiky, tak část praktickou. Teoretická východiska kladou důraz nejen na charakteristiku projektového vyučování jako takového, ale také na vhodnou aplikaci této vzdělávací strategie v učebním procesu. Konkrétně jsou zmiňovány možnosti uplatnění projektového vyučování ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Na teoretická východiska navazuje část praktická, která přesouvá teorii projektového vyučování do praxe. Je zde konstruován konkrétní projekt s názvem "Síla antibiotik", který je následně realizován a reflektován. Podrobně je popsán průběh plánování, realizace a vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: projektové vyučování, školní projekt, disková difuzní metoda, antibiotické disky
Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ
Tichá, Gabriela ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Jejím cílem je poskytnout informace o návykových látkách a metodě výuky formou projektů, dále navrhnout a zrealizovat projekt na dané téma využitelný i v budoucnu pro další vyučující. Teoretická část je zaměřena na shrnutí problematiky návykových látek, kde je objasněn pojem návykové látky, zneužívání návykových látek a jeho známky a rizika, dále příčiny braní drog a některé pojmy s návykovými látkami související, jako je návyk, tolerance, závislost, abstinenční syndrom. Je zde uvedeno rozdělení těchto látek, a to z více hledisek, na to navazuje charakteristika vybraných návykových látek, kde je základní rozdělení podle dostupnosti, na látky legální a nelegální. V rámci tohoto rozdělení jsou zde vybraní zástupci či skupiny návykových látek, u nichž je uvedena charakteristika a účinky s riziky na lidský organismus. Pod teoretickou část také spadá problematika projektů, projektové metody a projektové výuky, kde jsou objasněny pojmy vyučování, výuka, metoda výuky, projektová metoda, projektová výuka a projekt. V neposlední řadě je zde uvedena historie projektové výuky, projektová výuka v českých zemích a studijní zdroje k tématu této problematiky. Praktická část spočívá v samotném...
Využití konopí setého ve výuce chemie
Stránská, Adéla ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou konopí setého. Cílem je zaměřit se na využití konopí setého ve výuce chemie. Teoretická část práce popisuje botaniku konopí, zpřehledňuje fytokanabinoidy, látky v konopí obsažené, a věnuje se i širokému využití rostliny v zemědělství a průmyslu. Praktická část se zabývá výběrem a uspořádáním možného učiva o chromatografii jako nejdostupnější separační technice analýzy konopí ve škole včetně vypracování metodiky edukačního pokusu pomocí tenkovrstvé chromatografie extraktu konopí setého prokazujícího přítomnost fytokanabinoidů konopí. V praktické části práce je rovněž vytvořeno schéma výukového projektu na téma konopí a popsány nejmodernější techniky, ale i metodiky práce s nimi, které jsou vhodné pro analýzu fytokanabinoidů konopí setého.
Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ
Pajkrtová, Jana ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
NÁZEV: Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR: Jana Pajkrtová KATEDRA: Katedra hudební výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ je zaměřena na srovnání různých pojetí a nastudování opery a vytvoření vlastní autorské realizace ve formě školního projektu se zaměřením na dramatickou výchovu. Stručnou formou čtenáře seznamuje s pozadím vzniku opery, tvůrci opery, s obsahem a s pěveckým a nástrojovým obsazením. Přináší informace o osmi realizovaných inscenacích Brundibára - ať už renomovanými tělesy (Dismanův rozhlasový dětský soubor ČRo, brněnský pěvecký sbor Kantiléna, Dětská opera Praha, Plzeňský dětský sbor), tak i běžnými soubory ze základních nebo základních uměleckých škol (ZUŠ F. X. Richtera v Holešově, ZUŠ F. A. Šporka v Jaroměři, ZŠ Dukelská v Českých Budějovicích, ZŠ Merhautova a ZŠ náměstí 28. října, obě v Brně). Stěžejní kapitola práce nabízí podrobný popis školního projektu, jehož jádrem je životní příběh hudebního skladatele Hanse Krásy v souvislosti s jeho dětskou operou Brundibár. Hlavním tématem se stává boj proti zlu a nenávisti, nevzdání se naděje a víry v...
Bioodpad: školní projekt pro 2. stupeň základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
O správném nakládání s bioodpadem se začalo mluvit vcelku nedávno, a veřejnost tak o něm stále nemá dostatečné množství informací a ucelený názor. Aby se s biologickým odpadem správně nakládalo, je nutná znalostní vybavenost a kladný postoj k tomuto tématu, čehož můžeme při výuce dosáhnout aktivizací žáků pomocí projektového vyučování. Vyučovat v projektech je skvělým prostředkem pro porozumění dané problematice, což může ovlivnit postoje žáků k nakládání s bioodpadem. Cílem této diplomové práce bylo vytvořit projekt na téma Bioodpad, a následně zjistit, jak se změnily znalosti a názory žáků, o biologicky rozložitelném odpadu. Vytvořený projekt byl ověřen na druhém stupni ZŠ, pro kterou je primárně určen. Zapojilo se celkem 54 žáků 6. ročníku, kterým byl před začátkem projektu zadán pretest zjišťující vstupní znalosti o biologickém odpadu a jejich názor na třídění bioodpadu. Po proběhnutí projektu žáci vyplnili posttest a porovnáním jednotlivých odpovědí bylo zjišťováno, zda a jak se změnily znalosti testovaných žáků a jejich postoj k tématu. Odpovědi jednotlivých žáků v pretestu a posttestu byly vyhodnocovány pomocí neparametrického Wilcoxonova párového testu a z celkových výsledků bylo zjištěno, že projektové vyučování mělo přínos nejen v kognitivní oblasti, ale především v afektivní oblasti...
Školní projekt zaměřený na sexuálně přenosné choroby
Chocholová, Kateřina
Školní projekt zaměřený na sexuálně přenosné choroby ABSTRAKT Tuto diplomovou práci tvoří část teoretická a praktická. Teoretická východiska se zabývají nejen vývojem projektového vyučování od historie po současnost, ale charakteristikou projektového vyučování jako takového. V práci jsou vyzdvihována pozitiva, ale řeší i nevýhody, které s sebou tato inovativní metoda přináší. Rozebírají se různé typy projektů, důležitost úlohy žáka a učitele a samotné plánování projektu. Druhou půlku teoretické části tvoří základní informace o bakteriálních a virových chorobách (chlamydióza, kapavka, měkký vřed, syfilis, virová hepatitida B, herpes genitalis, AIDS, genitální bradavice, karcinom děložního hrdla). Praktická část je věnována aplikování samotné teorie projektového vyučování do praxe. Dochází k tvorbě konkrétního projektu s názvem Sexuálně přenosné choroby, který je následně realizován na vyšším stupni gymnázia. Dále je pečlivě popsáno plánování projektu, realizace a jeho vyhodnocení. Diplomová práce vyzdvihuje projektové vyučování jako inovativní proces, který je schopen dopomoci žákům k rozvoji klíčových kompetencí a naplnit tak požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA: školní projekt, projektové vyučování, sexuálně přenosné choroby
Využití konopí setého ve výuce chemie
Mušková, Adéla ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou konopí setého. Cílem je zaměřit se na využití konopí setého ve výuce chemie. Teoretická část práce popisuje botaniku konopí, zpřehledňuje fytokanabinoidy, látky v konopí obsažené, a věnuje se i širokému využití rostliny v zemědělství a průmyslu. Praktická část se zabývá výběrem a uspořádáním možného učiva o chromatografii jako nejdostupnější separační technice analýzy konopí ve škole včetně vypracování metodiky edukačního pokusu pomocí tenkovrstvé chromatografie extraktu konopí setého prokazujícího přítomnost fytokanabinoidů konopí. V praktické části práce je rovněž vytvořeno schéma výukového projektu na téma konopí a popsány nejmodernější techniky, ale i metodiky práce s nimi, které jsou vhodné pro analýzu fytokanabinoidů konopí setého.
Mystifikace ve VV / Skutečnost a fikce
Daňhelková, Anna ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Mystifikace ve výtvarné výchově/Skutečnost a fikce Anna Daňhelková Katedra výtvarné výchovy Pedf UK Vedoucí diplomové práce: doc. ak. mal. Ivan Špirk Studijní program: Učitelství pro základní školy, I. ST 2019 ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na mystifikaci v umění literárním i výtvarném, a na využití tohoto tématu ve výtvarné výchově na základní škole. Zároveň se práce zabývá konceptem v umění a také mezioborovými vztahy. Cílem diplomové práce je vytvoření výtvarného díla složeného z fiktivních artefaktů, které tvoří záznam zahraniční cesty. Dále je výtvarná práce provázána s lekcemi výtvarné výchovy. Pro dosažení tohoto cíle je nutné nejprve představit teorii, která tematiku mystifikace a deníku zkoumá. Dále je nezbytné vytvořit artefakty a ověřit v praxi výtvarné lekce. Přínosem diplomové práce je zhotovení umělecké práce, kterou je možné použít v rámci motivační části jednotlivých výtvarných lekcí a propojovat tak oblasti vzdělávání. Diplomová práce je rozdělena na tři části. Nejprve je uvedena teoretická část, která objasňuje pojem mystifikace a přibližuje autory spjaté s tímto tématem. Věnuje se také problematice konceptuálního umění a jeho vlivům na další vývoj umění. Dále vysvětluje téma mezioborových vztahů. Následně je uvedena inspirace pro...
Výtvarná výchova jako předmět spojující a rozvíjející
Filcíková, Veronika ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
V teoretické části se práce věnuje vývoji dětské kresby jako základnímu porozumění vývojových stádií dítěte z důvodu jasnějšího určení pracovního postupu při tvorbě výukového programu nebo projektu propojujícího výtvarnou výchovu s další předměty. Dále se zabývá zakotvením výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu a průřezových tématech. K jednotlivým tématům jsou navrhována různá výtvarná cvičení. Didaktická část je věnována organizačním formám výuky a vymezení pojmu mezipředmětové vyučování. V praktické části jsou následně rozebírány dva autorské a jeden přejatý projekt, ve kterých je výtvarná výchova využita jako spojující prvek výuky. V projektu Kafkomix je výtvarná výchova propojena s českým jazykem, konkrétně s dílem Proměna Franze Kafky. V projektu Cesta ke svobodě jsou žáci seznámeni s historií komunismu u nás a s událostmi týkající se sametové revoluce pomocí obrazové dokumentace. Součástí tohoto projektu je i rozbor provedeného dotazníkového šetření zjišťující míru zapamatované látky u žáků. V projektu ZE MĚ MY je představeno, jak může fungovat projekt napříč školami. KLÍČOVÁ SLOVA Mezipředmětové vyučování, projektová výuka, propojení předmětů, školní projekt, skupinová práce
Informovanost studentek střední školy o vybraných aspektech vlivu pohybových aktivit v těhotenství a mateřství
Michálková, Diana ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
P edkládaná diplomová práce se zabývá problematikou informovanosti studentek st ední odborné školy o vhodných pohybových aktivitách b✁hem t✁hotenství a v dob✁ mate ství. Diplomová práce je rozd✁lena na teoretickou a výzkumnou ✂ást. Cílem této je zjistit úrove✄ znalostí a celkového pov✁domí studentek o možných pohybových aktivitách v t✁hotenství a po porodu, zmapovat jejich p ipravenost na t✁hotenství a mate ství a zvýšit jejich zájem o t✁lesnou výchovu s p esahem. Teoretická východiska práce se zabývají nejen pohybovými aktivitami v obecné rovin✁, doporu✂eným cvi✂ením v t✁hotenství a po porodu, ale rozebírají také jednotlivé fáze t✁hotenství, fyziologické zm✁ny u ženy v t✁hotenství, období kojení, pojednává o vhodném a nevhodném cvi✂ení pro daná období ženy. V neposlední ad✁ je nutné zmínit psychickou stránku dívek v adolescenci, jelikož p edm✁tem zkoumání nejsou t✁hotné ženy, nýbrž dívky ve velmi bou livém hormonálním vývoji. Výzkumná ✂ást se v✁nuje projektu, p i kterém autorka zjiš☎uje míru znalostí studentek k dané problematice, aplikují se pohybové aktivity v praxi a dopl✄ují se o výklad. Ú✂elem daného výzkumu je pomocí školního projektu p edat studentkám faktické a praktické informace k dané problematice. Autorce se osv✁d✂ila pilotáž projektu, která umožnila znalost prekonceptu a zefektivnila...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.